Αγαπητές και αγαπητοί συνάδελφοι,
Σε λίγη ώρα θα βρεθείτε μπροστά στην κάλπη και θα κληθείτε να εκλέξετε τη νέα διοίκηση της ΠΕΕΔΝΕ. Πριν ψηφίσετε, σας καλώ να αναλογιστείτε τα δεδομένα, όχι ως ένας υποψήφιος που ζητά απλώς μια ψήφο, αλλά ως ένας συνάδελφος που πιστεύει βαθιά ότι το σωματείο μας μπορεί και πρέπει να κάνει ένα ουσιαστικό βήμα προς τα εμπρός.
Δεν σας ζητώ να με ψηφίσετε συμφωνώντας με όλες τις απόψεις μου. Οι διαφορετικές απόψεις είναι φυσικές, απαραίτητες και αποτελούν προϋπόθεση μιας υγιούς συλλογικής λειτουργίας.
Σας ζητώ κάτι πιο σημαντικό: να με εμπιστευτείτε. Να εμπιστευτείτε ότι, αν με τιμήσετε με την ψήφο σας, θα υπηρετήσω με συνέπεια τις αποφάσεις της πλειοψηφίας, με μοναδικό γνώμονα το συμφέρον της Δημόσιας Ναυτικής Εκπαίδευσης και όλων των συναδέλφων.
Πριν αποφασίσετε, σας ζητώ ένα πράγμα: αφιερώστε λίγα λεπτά στο βιογραφικό μου.
https://kiniplefsi.blogspot.com/2026/05/blog-post_823.html?m=1
Όλοι στις εκλογές δίνουμε υποσχέσεις. Μαζί κι εγώ. Γι' αυτό πιστεύω πως δεν πρέπει να κριθούμε από όσα υποσχόμαστε, αλλά από αυτό που είμαστε και από όσα έχουμε ήδη αποδείξει ότι μπορούμε να πετύχουμε. Η μέχρι σήμερα πορεία μας είναι η καλύτερη εγγύηση για την επόμενη ημέρα.
Στη θάλασσα, στη διοίκηση, πάνω στα πλοία, στα ναυτιλιακά γραφεία και στην εκπαίδευση έμαθα να αναλαμβάνω ευθύνες, να διαχειρίζομαι κρίσεις, να οργανώνω ομάδες και να οδηγώ κάθε προσπάθεια μέχρι το αποτέλεσμα. Δεν έμαθα να μεταθέτω προβλήματα ούτε να περιμένω να τα λύσει κάποιος άλλος. Εκπαιδεύτηκα να λειτουργώ ως troubleshooter. Για μένα troubleshooting σημαίνει:
• Να έχεις γρήγορη αντίληψη και να αναγνωρίζεις έγκαιρα το πρόβλημα.
• Να αναλαμβάνεις την ευθύνη της λύσης.
• Να συντονίζεις αποτελεσματικά τους ανθρώπους που χρειάζονται.
• Και να επιμένεις μέχρι το αποτέλεσμα να είναι οριστικό.
Αυτή τη νοοτροπία θέλω να μεταφέρω στην ΠΕΕΔΝΕ.
Δεν διεκδικώ μια καρέκλα. Διεκδικώ μια ευθύνη.
Δεν με ενδιαφέρει η δύναμη μέσα στο σωματείο ούτε οι τίτλοι. Με ενδιαφέρει η δυνατότητα να προσφέρω, να συνεργαστώ και να συμβάλω ώστε η ΠΕΕΔΝΕ να γίνει πιο ουσιαστική, πιο ενεργή και πιο αποτελεσματική. Οραματίζομαι μια ΠΕΕΔΝΕ που δεν θα εμφανίζεται μόνο στις εκλογές. Μια ΠΕΕΔΝΕ που θα αναδεικνύει και θα επιλύει τα προβλήματα μας, λειτουργώντας καθημερινά, με πλήρη εφαρμογή του καταστατικού, τακτικές Γενικές Συνελεύσεις, ενεργή συμμετοχή όλων των ΑΕΝ, σύγχρονη ψηφιακή παρουσία, τεκμηριωμένες θέσεις και εξωστρέφεια. Η ΠΕΕΔΝΕ δεν μπορεί να είναι το σωματείο μιας ή δύο Ακαδημιών. Πρέπει να είναι, στην πράξη, το κοινό σπίτι όλων μας.
Το αδιαπραγμάτευτο αίτημα για το Κύρος μας
Υπάρχει σίγουρα ένας κοινός στόχος που για μένα είναι αδιαπραγμάτευτος. Όταν αποφοίτησα, οι σχολές μας ονομάζονταν Ανώτερες Δημόσιες Σχολές Εμπορικού Ναυτικού. Η λέξη «Ανώτερη» δεν ήταν μια τυπική ονομασία· περιέγραφε το πραγματικό επίπεδο της εκπαίδευσης.
Σήμερα η λέξη «Ακαδημία» από μόνη της δεν αρκεί για να προσδώσει κύρος, καθώς ακαδημίες υπάρχουν πλέον παντού, από τον χορό μέχρι τις πολεμικές τέχνες. Το κύρος το δίνουν οι απόφοιτοι, η ποιότητα των σπουδών, η ευθύνη που αναλαμβάνουν πάνω στο πλοίο και η αναγνώριση που δικαιούνται.
Η θέση μου είναι κρυστάλλινη: Οι ΑΕΝ πρέπει να αναγνωριστούν θεσμικά ως Σχολές Ανώτατης Τεχνολογικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Επίπεδο 6).
Όχι για λόγους εντυπώσεων ή τίτλων, αλλά επειδή αυτό επιβάλλει το επίπεδο της σημερινής ναυτιλιακής βιομηχανίας, η πραγματικότητα του επαγγέλματος και οι ανάγκες γνώσεων των αξιωματικών πάνω στα πλοία
Χωρίς Έλληνες Αξιωματικούς, δεν υπάρχει Ελληνική Ναυτιλία
Πάνω από όλα, όμως, με ενδιαφέρει η ελληνική ναυτιλία και ο Έλληνας ναυτικός. Γιατί χωρίς Έλληνες αξιωματικούς δεν υφίσταται ισχυρή ελληνική ναυτιλία. Και χωρίς αυτήν, δεν υπάρχει μέλλον ούτε για τις σχολές μας, ούτε για τη Δημόσια Ναυτική Εκπαίδευση, ούτε φυσικά για εμάς τους ίδιους.
Δεν εκπαιδεύουμε απλώς σπουδαστές. Διαμορφώνουμε τους ανθρώπους που θα υπηρετήσουν την ελληνική σημαία, την ελληνική πλοιοκτησία, αλλά και τη διεθνή ναυτιλία, μεταφέροντας παντού την ποιότητα της ελληνικής ναυτικής παράδοσης. Αυτή η ευθύνη μάς επιβάλλει να βλέπουμε πιο μακριά από την καθημερινότητα.
Τις τελευταίες ημέρες ακούσαμε πολλά συνθήματα και γενικές πολιτικές διακηρύξεις. Ακούσαμε ακόμη και για τη διεκδίκηση της επαναφοράς του 13ου και του 14ου μισθού στο Δημόσιο. Πρόκειται αναμφίβολα για ένα σοβαρό ζήτημα που αφορά χιλιάδες εργαζομένους και αποτελεί αντικείμενο του γενικότερου πολιτικού διαλόγου. Δεν είναι όμως αυτή η αποστολή της ΠΕΕΔΝΕ.
Η ΠΕΕΔΝΕ δεν μπορεί να λύσει όλα τα προβλήματα της χώρας. Οφείλει να εστιάζει αποκλειστικά στα προβλήματα της Δημόσιας Ναυτικής Εκπαίδευσης, των ΑΕΝ, των ΚΕΣΕΝ, των Ειδικών Σχολείων, των Εκπαιδευτικών και των Σπουδαστών μας. Αυτός είναι ο λόγος ύπαρξης της: να τεκμηριώνει θέσεις, να διεκδικεί ουσιαστικές λύσεις και να παρεμβαίνει εκεί όπου πραγματικά μπορεί να φέρει αποτέλεσμα. Αν χάσουμε αυτή την εστίαση, θα χάσουμε και την αποτελεσματικότητα μας.
Γι' αυτό σας καλώ να μην ψηφίσετε από υποχρέωση ή από συνήθεια. Να μην ψηφίσετε μηχανισμούς.
Ψηφίστε ανθρώπους που έχουν αποδείξει ότι μπορούν να συνεργάζονται, να ενώνουν, να ακούνε, να βάζουν το κοινό συμφέρον πάνω από προσωπικές συναλλαγές και, τελικά, να παράγουν έργο.
Όσο για μένα, δεσμεύομαι μόνο σε ένα πράγμα: ότι θα παραμείνω ο ίδιος άνθρωπος που υπήρξα σε όλη την επαγγελματική, διοικητική και ακαδημαϊκή μου διαδρομή. Με καθαρές θέσεις, ανοιχτό μυαλό, διάθεση συνεργασίας και επιμονή μέχρι να λυθεί κάθε πρόβλημα, έχοντας ως μία και μοναδική πυξίδα το καλό της Δημόσιας Ναυτικής Εκπαίδευσης και όλων όσοι την υπηρετούν.
Στη θάλασσα έμαθα ότι τα προβλήματα δεν λύνονται με συνθήματα ούτε με λαϊκισμό. Λύνονται με γνώση, ευθύνη, συνεργασία, μεθοδικότητα, εργατικότητα και αποφασιστικότητα. Αυτές οι αρχές με καθοδήγησαν σε όλη τη διαδρομή μου και με τις ίδιες αρχές ζητώ σήμερα την εμπιστοσύνη σας.
Μη με κρίνετε για όσα υπόσχομαι. Κρίνετε με για όσα έχω ήδη κάνει. Γιατί αυτά είναι η πιο αξιόπιστη απόδειξη για όσα μπορώ ακόμη να προσφέρω.
Με συναδελφικούς χαιρετισμούς,
Για την «Κοινή Πλεύση»
Αναστάσιος Μπάλλας

No comments:
Post a Comment