Αγαπητές και αγαπητοί συνάδελφοι,
Οι εκλογές ολοκληρώθηκαν. Το ταξίδι της προεκλογικής περιόδου τελείωσε. Το πραγματικό ταξίδι, όμως, αρχίζει τώρα.
Θέλω, πρώτα απ’ όλα, να ευχαριστήσω από καρδιάς όλες και όλους όσοι με τίμησαν με την ψήφο και την εμπιστοσύνη τους. Η εμπιστοσύνη σας δεν αποτελεί για μένα μια προσωπική επιτυχία. Σας διαβεβαιώνω ότι η ψήφος σας δεν πήγε χαμένη. Αποτελεί για μένα μια μεγάλη ευθύνη, την οποία θα κουβαλώ με πλήρη συναίσθηση του βάρους της ως ενεργό μέλος του σωματείου μας.
Απευθύνομαι επίσης στους συναδέλφους που, για οποιονδήποτε λόγο, επέλεξαν να μη με στηρίξουν. Σέβομαι απόλυτα την επιλογή τους. Οι διαφορετικές απόψεις αποτελούν αναπόσπαστο στοιχείο της δημοκρατικής λειτουργίας του σωματείου μας.
Το ίδιο ισχύει και για τις επιλογές προσώπων. Στην πράξη, οι άνθρωποι δεν αποφασίζουν πάντοτε μόνο με βάση τις θέσεις και τις προτάσεις που κατατίθενται. Οι σχέσεις φιλίας, οι συνεργασίες πολλών ετών, η προσωπική εκτίμηση, οι αμοιβαίες δεσμεύσεις και οι υποσχέσεις που έχουν δοθεί διαμορφώνουν συχνά τις τελικές επιλογές. Αυτή είναι μια πραγματικότητα που συναντά κανείς όχι μόνο στα σωματεία, αλλά γενικότερα στη δημόσια ζωή της χώρας μας εδώ και πολλές γενιές.
Δεν την αγνοώ και δεν την κρίνω. Την αναγνωρίζω ως μέρος της πραγματικότητας μέσα στην οποία όλοι ζούμε και λειτουργούμε.
Αναφερόμενος προς όλους θέλω να γνωρίζετε ότι, όσο υπηρετώ τη Δημόσια Ναυτική Εκπαίδευση, ως ιδρυτής της Κοινής Πλεύσης και ενεργό μέλος της ΠΕΕΔΝΕ, θα είμαι στη διάθεση κάθε συναδέλφου. Με ανοιχτά αυτιά και ανοιχτό μυαλό απέναντι σε κάθε πρόταση, παρατήρηση, διαφορετική τεκμηριωμένη άποψη ή κριτική. Γιατί πολλές φορές μια καλή ιδέα, μια εύστοχη παρατήρηση ή ακόμη και μια κριτική δεν αποκτούν την αξία τους αποκλειστικά από το πρόσωπο που τις διατυπώνει. Η αξία τους βρίσκεται κυρίως στο κατά πόσο μπορούν να αξιοποιηθούν, να αναδειχθούν και να προωθηθούν κατάλληλα ώστε να αποδώσουν καρπούς προς όφελος όλων.
Αν η συμμετοχή μου σε αυτή την εκλογική διαδικασία συνέβαλε ώστε να ανοίξει ένας πιο ουσιαστικός διάλογος, να κατατεθούν περισσότερες προτάσεις και να αυξηθεί το ενδιαφέρον των συναδέλφων για το σωματείο μας, τότε θεωρώ ότι η προσπάθειά μου άξιζε, ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα.
Αγαπητοί συνάδελφοι,
Σε όλη μου τη ζωή έμαθα να ζω και να αγωνίζομαι στα δύσκολα. Στην καριέρα μου δεν είχα ποτέ την τύχη ή την ευκαιρία να μπορώ να προσαρμόζω τον πήχη στις δυνατότητές μου. Ήμουν αναγκασμένος να προσαρμόζω τις δυνατότητές μου στο ύψος του πήχη που κάθε φορά έβρισκα μπροστά μου. Και μου έγινε συνήθεια. Δεν με ενδιέφερε και βαριόμουν εύκολα να αγωνίζομαι σε ύψη που ήδη γνώριζα ότι μπορούσα να ξεπεράσω. Άλλωστε, κανένας αθλητής δεν βελτιώνεται όταν ο πήχης βρίσκεται χαμηλότερα από τις δυνατότητές του. Η πραγματική πρόκληση βρίσκεται πάντοτε λίγο πιο ψηλά από εκεί που αισθάνεται άνετα. Έτσι πορεύτηκα στη θάλασσα, έτσι στη διοίκηση, έτσι και στην εκπαίδευση. Δεν προσαρμόζω τον πήχη στις δυνατότητές μου. Προσαρμόζω τις δυνατότητές μου στον πήχη.
Αυτό εύχομαι και στη νέα διοίκηση της ΠΕΕΔΝΕ.
Θέλω να συγχαρώ τον Πρόεδρο, κ. Αρσενόπουλο, και όλα τα μέλη του νέου Διοικητικού Συμβουλίου. Πιστεύω ότι κατά την προηγούμενη θητεία έγινε ένα βήμα μπροστά σε σχέση με το παρελθόν. Όπως κάθε συλλογική προσπάθεια, υπήρξαν επιτυχίες και αδυναμίες. Το έργο που παρήχθη κατά την προηγούμενη θητεία αποτελεί μια θετική παρακαταθήκη για τη συνέχεια.
Ταυτόχρονα, όμως, το έργο αυτό δεν ολοκληρώθηκε. Οι ανάγκες της Δημόσιας Ναυτικής Εκπαίδευσης παραμένουν πολλές, όπως πολλές παραμένουν και οι διεκδικήσεις των συναδέλφων και των σπουδαστών μας. Υπάρχουν ζητήματα που εξακολουθούν να απαιτούν λύσεις, αποφάσεις και ουσιαστικές παρεμβάσεις.
Εύχομαι η νέα διοίκηση να συνεχίσει με την ίδια διάθεση προσφοράς και ακόμη μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα, προς όφελος της Δημόσιας Ναυτικής Εκπαίδευσης και της Ναυτιλίας μας.
Θέλω επίσης να απευθύνω τα συγχαρητήρια μου και στη δεύτερη παράταξη, με επικεφαλής τον κ. Πιτερό, η οποία ανανεώθηκε σε αυτές τις εκλογές με νέα πρόσωπα και θα εκπροσωπηθεί με δύο μέλη στο Διοικητικό Συμβούλιο του σωματείου μας.
Τους εύχομαι καλή δύναμη και κάθε επιτυχία στο έργο τους.
Η ΠΕΕΔΝΕ έχει ανάγκη από τη συμμετοχή, τον διάλογο και τη συνεισφορά όλων των συναδέλφων. Οι εκλογές ολοκληρώθηκαν. Από εδώ και πέρα όλοι κρινόμαστε από τη διάθεσή μας να προσφέρουμε, να συνεργαστούμε και να συμβάλουμε δημιουργικά στην πορεία του σωματείου.
Ταυτόχρονα, όμως, αισθάνομαι την ανάγκη να καταθέσω μια θέση αρχής, από την οποία δεν πρόκειται ποτέ να κάνω πίσω.
Πιστεύω ότι η Δημόσια Ναυτική Εκπαίδευση, παρότι αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του ευρύτερου χώρου της Εκπαίδευσης, δεν είναι τυχαίο ότι υπάγεται στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και όχι στο Υπουργείο Παιδείας. Η αποστολή της είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη ναυτιλία και τη θάλασσα και, κατά τη γνώμη μου, πρέπει να καθοδηγείται από ανθρώπους που γνωρίζουν το αντικείμενο όχι μόνο μέσα από τις σπουδές και τη θεωρία, αλλά και μέσα από τη βιωμένη εμπειρία της θάλασσας.
Στη ναυτιλία υπάρχουν ορισμένες αλήθειες που δεν αλλάζουν.
Κανένα πλοίο δεν αποπλέει χωρίς Πλοίαρχο.
Κανένα πλοίο δεν αποπλέει χωρίς Μηχανικό.
Κανένας πλοιοκτήτης δεν θα εμπιστευόταν τη γέφυρα του πλοίου του σε κάποιον που γνωρίζει τη ναυτοσύνη μόνο θεωρητικά, όσο αξιόλογες κι αν είναι οι σπουδές του. Ούτε θα εμπιστευόταν τη μηχανή του πλοίου του αποκλειστικά στη θεωρητική γνώση, όσο υψηλού επιπέδου κι αν είναι αυτή, όταν απουσιάζει η εμπειρία της θάλασσας.
Η θεωρία είναι απαραίτητη. Η γνώση είναι πολύτιμη. Όμως στη ναυτιλία η γνώση και η εμπειρία δεν ανταγωνίζονται η μία την άλλη· συμπληρώνουν η μία την άλλη.
Αυτή είναι η δική μου πεποίθηση και αυτή θα συνεχίσω να υπερασπίζομαι.
Και κάτι ακόμη.
Στη ναυτιλία που υπηρέτησα έμαθα πως ο ρόλος μου, ο ρόλος του μηχανικού, δεν είναι να αφήνει το πλοίο να παρασύρεται από τα ρεύματα ή να πηγαίνει όπου φυσάει ο άνεμος. Αυτό δεν είναι ναυτοσύνη. Αυτό είναι ακυβερνησία.
Ο μηχανικός είναι εκεί για να διασφαλίζει ότι η μηχανή θα αποδώσει όταν οι συνθήκες γίνουν δύσκολες. Είναι εκεί για να δώσει στο πλοίο τη δύναμη να συνεχίσει την πορεία του, ακόμη κι όταν ο άνεμος είναι αντίθετος και τα ρεύματα το σπρώχνουν αλλού.
Η γέφυρα χαράζει την πορεία.
Το μηχανοστάσιο δίνει τη δύναμη για να ακολουθηθεί αυτή η πορεία.
Το ένα δεν υποκαθιστά το άλλο. Το ένα συμπληρώνει το άλλο.
Το ίδιο ισχύει και για την ΠΕΕΔΝΕ.
Δεν πρέπει να αφήσουμε το σωματείο να πηγαίνει όπου φυσούν οι συγκυρίες ή όπου το παρασύρουν τα ρεύματα της στιγμής.
Χρειάζεται σταθερή πορεία.
Χρειάζεται στόχος.
Χρειάζεται επιμονή.
Χρειάζεται συνεργασία.
Χρειάζεται ανθρώπους που στα δύσκολα ακόμα και μόνοι δεν εγκαταλείπουν την προσπάθεια, αλλά συνεχίζουν μέχρι να βρεθεί λύση.
Αυτό έμαθα στο μηχανοστάσιο.
Αυτό προσπάθησα να εφαρμόσω σε όλη μου την επαγγελματική διαδρομή.
Αυτό θα συνεχίσω να κάνω και από εδώ και πέρα.
Είτε ως μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου είτε ως απλό μέλος της ΠΕΕΔΝΕ, θα συνεχίσω να υπηρετώ τη Δημόσια Ναυτική Εκπαίδευση με τον ίδιο τρόπο που υπηρέτησα πάντοτε τη θάλασσα: με ευθύνη, συνέπεια, εργατικότητα και πίστη ότι τα δύσκολα δεν υπάρχουν για να μας σταματούν, αλλά για να μας κάνουν καλύτερους.
Γιατί, τελικά, τα αξιώματα είναι προσωρινά.
Η ευθύνη, όμως, απέναντι στους συναδέλφους, στους σπουδαστές μας και στη Δημόσια Ναυτική Εκπαίδευση δεν τελειώνει ποτέ.
Το ιστολόγιο θα παραμείνει ενεργό και ανοιχτό σε όλους. Εκεί θα συνεχίσουν να δημοσιεύονται σκέψεις, προτάσεις, προβληματισμοί και τεκμηριωμένες απόψεις για τη Δημόσια Ναυτική Εκπαίδευση και τα ζητήματα που μας απασχολούν.
Κάθε συνάδελφος θα μπορεί να επικοινωνεί μαζί μου, να καταθέτει τις απόψεις του, να θέτει ερωτήματα και να συμβάλλει στον διάλογο που όλοι έχουμε ανάγκη. Μέχρι η ΠΕΕΔΝΕ να αποκτήσει τη δική της σύγχρονη και λειτουργική διαδικτυακή παρουσία, ο χώρος αυτός θα παραμείνει ένας ανοιχτός τόπος επικοινωνίας και ανταλλαγής ιδεών.
Με την ολοκλήρωση των εξετάσεων κλείνει ακόμη μία απαιτητική ακαδημαϊκή χρονιά για τους σπουδαστές και τους εκπαιδευτικούς των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού. Εύχομαι σε όλους ένα ήρεμο και δημιουργικό καλοκαίρι, με χρόνο για ξεκούραση, ανασυγκρότηση δυνάμεων και όμορφες στιγμές με τους ανθρώπους που αγαπούν.
Οι εκλογές τελείωσαν.
Η ευθύνη συνεχίζεται.
Ο δίαυλος επικοινωνίας που άνοιξε κατά τη διάρκεια αυτής της εκλογικής διαδικασίας θα παραμείνει ανοιχτός.
Καλό ταξίδι σε όλους.

No comments:
Post a Comment